”Ät bra, bränn fett och träna magen”

Detta är verkligen de tre ingredienserna för att skaffa sexpack relativt snabbt. Konceptet kan verka alldeles för enkel men processen är tuff och utmanade för många människor. Målet kommer inte nås på en gång, utan det kommer ta sin tid. Du kommer behöva tålamod och disciplin, det kan man inte lära ut så jag litar på din entusiasm att må bättre och se bättre ut!

Nyckeln är att kombinera dessa tre ovanstående principer effektivt. Ni bör inte fokusera på endast en del utan på alla om ni strävar efter maximal resultat.Påståendet ”Magrutor börjar i köket” är utan tvekan 100 % rätt, om du inte ändrar på dina matvanor så är skaffandet av magrutor så gott som omöjligt.

Du kan inte förvänta dig att gå ner i vikt om du äter för mycket, dåligt och felaktigt. Även om du motionerar och tar en joggningsrunda då och då, så är det fortfarande inte tillräckligt.

Vad som krävs för att skaffa magrutor, 3 enkla principer.

Prioritet 1: Äta Nyttigt:

Detta är den viktigaste av de tre principerna. Om du är överviktig nu eller om du har för mycket fett på magen så är det mest effektiva du kan göra är och omvandla dina matvanor. Du bör äta nyttigare och måltider med mindre fett. Sallader, fullkorn, frukt, grönsaker bör introduceras till vardagliga matrutinen.

Det som krävs av dig är att byta ut dina dåliga matvanor med goda matvanor.

Det kan vara svårt i början att gå igenom stora ändringar i kosten. Det är så med all typ av vanor som man byter eller ändrar på. Det är meningen att det ska vara svårt i början. Människor kan inte uppskatta det som är bra om de inte går igenom eller får uppleva det som är dåligt i första hand.

Jag rekommenderar verkligen att du försöker om du känner att du har haft nog att kroppen är så pass svag och blir bara svagare med tiden.

Kör på!

Prioritet 2: Bränna fett:

Fettförbränning snabbar till processen att få dina önskade magrutor oerhört. Det som krävs här är kardiovaskulär träning, eller med andra ord, intensiv träning som höjer din puls för att bli andfådd och eventuellt svettas. Detta är väldigt bra för hälsan och är nödvändigt för att få de där tonade magmusklerna.

Exempel på kardiovaskulär träning är joggning, simning, cykling, intensiv promenad eller andra högaktivitetsträningsformer som fotboll, tennis, basket. Om du rör dig mycket och snabbt så sätter du igång fettförbränningen och om du sätter igång fettförbränningen så gör du rätt!

Det är viktigt att du inte gör det bara ett par enstaka gånger och sen lägger ner, även du om du har märkt en viss skillnad på kroppen. Gör det i några månader och sen får du definitivt bra resultat. Och jag tror att om du tycker om resultaten så kommer du fortsätta automatiskt, för att det är ju bara logiskt, och för det mesta att följa logiken är att göra någonting bra.

Återigen! Kör på!

Prioritet 3: Magträning:

Tro det eller inte men magövningar är det som bör prioriteras sist. Om du har för mkt fett på magen så kommer dina magrutor inte synas även om du kör magträning flera gånger i veckan. Men när du verkligen äter bra och bränner fett så når du toppen med lite Magövningar 2-4 gånger i veckan.

Magmusklerna och rutorna blir inte bara starkare och din core och hållning bättre utan de blir betydligt mer tonade och synliga också.
Försök att variera magövningarna ganska ofta. För mycket av en typ av övning gör så att du blir allmänt stel i midjan och hållningen. Prova på alla typer av övningar och efter en period kommer du själv kunna avgöra vilka övningar som passar din kroppstyp bäst.

Det gäller att prova sig fram. Men se till att vara försiktig med vissa övningar då de kan sträcka på vissa otränade muskler och det vill vi inte ha. Börja mjukt och lugnt och bygg upp, så kommer du komma dit du vill!

Sista gången, kör på! 🙂

%

Magrutorsynlighetsmätaren!

Pin It on Pinterest